Oldalak

2014. 02. 21.

Cynthia Hand: Angyalsors

Sziasztok!

Az új szerkesztő vagyok, Lyla. Nem rég vettek fel szerkesztőnek, mert szeretek olvasni, és nagyon szívesen írok belőle ajánlót/kritikát/rövid-tartalmat. Első bejegyzésemben Cynthia Hand angyalokról szóló trilógiájának első részét, az Angyalsorsot elemezném, szerintem nagyon jó könyv, fantasy rajongóknak mindenképp ajánlom.


Hand könyvére teljesen véletlenül akadtam rá, miután a szülinapomra kapott egyik könyvet ki szerettem volna cserélni (barátnőim ugyanazt a regényt vették nekem). Eleve valami teljesen más művet választottam volna, de aztán anyukám megkérdezte, hogy mit szólnék az Angyalsorshoz. Nekem azonnal megtetszett már a borítója is, aztán beleolvastam a tartalmába - szerintem ha anyu nem rángatott volna el a kasszához már ott helyben elkezdtem volna olvasni.

A trilógia első kötetében megismerhetjük Clara Gardner karakterét, akinek a szemszögéből játszódik az egész sorozat. A lány pár évvel a könyv játszódása előtt tudta meg, hogy részben angyal, majd titokzatos látomások jelentkeznek nála. Anyukája, ( félig angyal, dimidius) ezeket a látomásokat a rendeltetésének nevezi, és miután kitalálják, hogy hol kerül sor az eseményre, elköltöznek a meleg Kaliforniából a hideg Wyomingba. Clara és testvére, Jeffrey hamar beilleszkednek, és Clara elkezd felkészülni a rendeltetésére. A lány a repülés elsajátítása mellett barátokat is szerzett az új iskolájából, köztük Wendyt, a szerény lányt, és Angelát, a visszahúzódó különcöt. Megismerkedik a látomásában szereplő fiúval Christiannal is, annak barátnőjével, a szeszélyes, olykor botrányos viselkedésű szépséggel, Katie-vel is, és fény derül arra, hogy milyen kapcsolatban áll Wendy testvérével, Tuckerrel.

Nagyon tetszett Cynthia könyve, mindenkinek csak ajánlani tudom. Külön kiemelném azt, hogy az írónő nagyon jól megoldotta az egész angyal-dolog felvezetést, mert azzal, hogy Clara is még csak ismerkedik a természetfelettiségével, mi is nagyon jól átlátjuk ennek értelmét. Emellett még nagyon tetszett a karakterek kidolgozása, mindegyik fontosabb (meg egy-két mellék-) szereplő a szívemhez nőtt.

Pár nap múlva érkezem a trilógia második részének elemzésével, addig is nézzetek be a blogomba: http://lylablogja.blogspot.co.at/


2 megjegyzés:

  1. Gratulálok Lyla! Igazán fantasztikus ajánlót írtál! Kedvet is kaptam hozzá, hogy elolvassam, pedig nem igazán rajongok a fantasy történetekért, de ez ígéretesen hangzik! ;)
    Csak így tovább!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gicca! Örülök, hogy tetszett, meg annak is, hogy felkeltettem az érdeklődésedet! :)

      Törlés

Szerinted? Neked hogy tetszett a könyv?